Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium

Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium

Digitális művészeti oktatás

2020. május 20. - Diákszempont

varos.pngAz országban elsőként digitális művészeti oktatást indítottunk a Diákszempont tanulóinak, megteremtve ezzel a jövő 3D programozóinak és tervezőinek középiskolai oktatását. Azt szeretnénk elérni, hogy a gimnáziumi oktatásunk során olyan ismereteket és tudást is átadjunk, ami egyrészt megalapozza a későbbi felsőoktatásban elérhető eredményeket, de ugyanakkor azonnali munkalehetséget is teremthet egy olyan valós munkaterületi szegmensben, ahová jelenleg nagyon sok fiatal szeretne bekerülni. Olyannyira komolyan vesszük a valós piaci igényeknek megfelelő oktatást, hogy az tanításra a piac résztvevői közül választottuk ki az Arworks Kft-t, aki nem tartja kizártnak, hogy a végzett tanulók közül szivesen vonna majd be fizetős projectjeibe. 

Szeretnénk, hogy minden diák megszeresse a 3D modellezést, és meglássa benne azt a fantasztikus lehetőséget, hogy ki tudja élni a kreativitását. Az órákon első sorban technikai dolgokat tanulunk, tehát hogy hogyan kell használni a programot, azt minél jobban megismerjék, és otthonosan mozogjanak benne. Tudnak szabadon tervezni vele, de vannak olyan esetek, amikor egy konkrét példát, akár egy épületet kapnak modellezni, és azt kell minél pontosabban lemásolniuk. Nagyon sok olyan munka van, ahol 3D modellezés tudás nagyon hasznos, legyen az akár játékipar, filmipar vagy akár építészet. Gyakorlatilag észre sem vesszük, de az élet minden területén jelen vannak a 3D modellek. Továbbtanulásnál hatalmas előnyt jelenthet a diákoknak az, hogy ők már tudnak 3D modellezni.

Valakinek könnyebben megy, valakinek nehezebben. Heti három órában tanulnak, de ehhez jön még rengeteg plusz otthoni munka, házi feladat vagy project, ami több héten át tart. 

Az eddigi tapasztalatokról kérdezem Zsoldi Katát -az Arworks Kft-től,- aki iskolánban a 3D művészeti tanítja.

-Van pár nagyon kiemelkedő gyerek a csoportban akik beadandóról beadandóra lenyűgöznek, mindig meglepnek mert mindenkinek másban van erőssége, van aki inkább karaktert tervez, van aki épületet. Én elégedett vagyok velük, mert jól elsajátítják a programot is, jó úton vannak, jól veszik az akadályokat. Van aki inkább számítástechnikásabb, és látni hogy valószínűleg app fejlesztéssel fog majd foglalkozni. Az órák jó hangulatban telnek, próbálok közvetlenebb hangulatot teremteni, hogy merhessenek kérdezni. Egyenként is foglalkozok mindenkivel, főleg ha valahol mondjuk elakadnak. A gyerekek sokat fejlődtek, és abszolút tartják a tanrendet amit elterveztünk nekik. 

Milyen programokat tanulnak meg kezelni? 

-Decemberig Vectary volt, egyfajta barátkozásként a 3D tervezéssel, de most váltottunk a Blenderre, ami nagyon felzárkózóban van a legnagyobb programokhoz. Barátságosabb a kezelő felülete. A most induló játékstudiók is ezt használják úgyhogy emellett döntöttünk, ehhez jön még a Photoshop és az Animáció is.

Mennyire kapnak kézzelfogható és pénzre váltható tudást a diákok? 

-Szerintem potenciális esélyük van, hogy legalább 80%-uk később a szakmában elhelyezkedjen majd. Simán lehetségesnek tartom, hogy akár a suli elvégzése után bevonjuk majd őket a cég életébe modellezési projectekbe. Már most látszik az, hogy vannak olyanok, akik olyan modelleket terveznek, hogy akár már bekerülhetne egy számítógépes programba, szóval a tudásukkal is el fognak tudni helyezkedni, de ha továbbtanulnak még, akkor nagyon profik lesznek benne, messze az élen járnak majd. Érdekes látni, hogy áltlában valaki jobb a másolás modellezésben, valaki meg a kreatív tervezésben. Van olyan aki épületeket tervez és annyira ügyes, mintha építész csinálta volna, de más témában nem annyira lelkes. Az a jó ebben a szakmában, hogy a speciális kreativitás területei külön-külön is keresettek, ha csak épületet csinál akkor ebbe az irányba mehet tovább tanulni, de aki mondjuk karaktereket tervez, az meg a játékfejlesztésben lehet nagyon sikeres.

További információ:
www.diakszempont.hu

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diakszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr515709424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása